Informacje:

Informacje dla pacjentów

Informujemy, że zgodnie z umową z NFZ badania dodatkowe wykonywane są bezpłatnie na podstawie skierownaia lekarza w trakcie postępowania diagnostycznego i leczniczego. O konieczności wykonania badania decyduje lekarz POZ zgodnie z rozpoznanym schorzeniem, aktualną wiedzą i praktyką medyczną. Badania do planowego leczenia operacyjnego zleca i wykonuje szpital

Badania nażyczenie pacjenta wykonywane są wyłącznie odpłatnie.

Także w przypadku innych badań nieobjętnyc umową z NFZ (profilaktycznych badań pracowników, badań na komisje lekarskie ZUS, KRUS, firm ubezpieczeniowych, badań do celów sanitarno-epidemiologicznych), a także badania zalecane przez lekarzy specjalistów (również kontrolne) koszty badań ponosi osoba zlecająca.

Zasady składania zamówień na leki oraz wyroby medyczne bez wizyty u lekarza rodzinnego
  1. Zamówienia na leki oraz wyroby medyczne mogą być składana wyłącznie przez pacjentów ubezpieczonych – potwierdzonych przez system EWUŚ
  2. Bez konieczności wizyty u lekarza rodzinnego są przyjmowane zamówienia wyłącznie na leki stosowane w chorobach przewlekłych oraz zapotrzebowanie na wyroby medyczne, które były już wcześniej wypisywane u lekarza POZ.
  3. Informacja na temat leków przyjmowanych przez pacjenta musi znajdować sie w dokumentacji pacjenta (informacja od lekarza specjalisty, karta informacyjna ze szpitala, wpis w karcie przez lekarza rodzinnego).
  4. Przy składaniu zamówień na receptę wymagane jest podanie przez pacjenta:
    • – imię i nazwisko,
    • – adres lub numer karty,
    • – nazwa leku lub wyrobu medycznego,
    • – dawka leku,
    • – ilość opakowań
  5. Czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od czasu jego zgłoszenia.
  6. W trosce o bezpieczeństwo pacjentów ostateczną weryfikację zasadności kontynuacji terapii określonym lekiem podejmuje lekarz, któremu przysługuje prawo odmowy realizacji części lub całości zamówienia. W takich sytuacjach wymagana jest wizyta i lekarza w gabinecie.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

Dokumentację medyczną udostępnia się:

  1.  Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości.
  2. Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
    • rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego
    • opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym)
  3. Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia.

W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona powinna złożyć wniosek o wydanie dokumentacji medycznej.
Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki.

W wyjątkowych przypadkach wniosek, może przybrać formę ustną bądź zostać przekazana za pośrednictwem środków komunikacji eleketronicznej.

Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w rejestracji w godzinach pracy przychodni.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona ma prawo do bezpłatnego, pierwszorazowego udostępnienia kopii dokumentacji medycznej za wskazany okres czasowy.

Pobierz:
Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej
Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej – formularz interaktywny

Polityka ochrony małoletnich

Zasady bezpiecznego kontaktu między personelem a dzieckiem-pacjentem w NZOZ ARS-Medica

WERSJA DLA DZIECI

Placówka przyjęła następujące zasady bezpiecznego kontaktu między personelem a dzieckiem pacjentem:

Jesteś dla nas ważny! – czyli co robimy, aby dzieci czuły się u nas jak najlepiej.

Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy. W naszej placówce pracują lekarze, pielęgniarki i inni specjaliści, którzy chcą pomagać dzieciom
W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent.

  1. Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
  2. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. .Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  3. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  4. Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że coś nie boli, jeśli może zaboleć.
  5. Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciała/chciałbyś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu, w naszej placówce – zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
  6. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z .sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  7. Jeżeli potrzebujesz przytulenia lub pocieszenia, możesz nas o to poprosić. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się strać. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
  8. Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

O czym jeszcze warto wiedzieć:
Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób abyś był/a bezpieczny/a.
Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas inne dzieci lub dorośli, którzy pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zając się Twoim problemem.

Informacja Grantobiorców w projekcie e-Usługi POZ

Logo UE

Nasza placówka otrzymała Grant na rozbudowę systemu gabinetowego oraz zakup sprzętu teleinformatycznego, które umożliwiają tworzenie i udostępnianie elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz świadczenia e-usług.

Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach pakietu REACT-EU, wspierającego przeciwdziałanie skutkom pandemii COVID-19.

Realizatorem projektu jest Ministerstwo Zdrowia, a jego wartość wynosi 99 589 028,57 zł.

Celem projektu jest wsparcie cyfryzacji placówek POZ w zakresie świadczenia e-usług, integracji z systemem e-zdrowia oraz usprawnienie udzielania świadczeń.

Więcej informacji o projekcie na stronie: https://zdrowie.gov.pl/poiis/strona-1029-e_uslugi_poz.html

Jak należy zgłaszać nieprawidłowości?

Instytucja Zarządzająca Programem Infrastruktura i Środowisko, przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektów w ramach Programu w sposób etyczny, jawny i przejrzysty. Dlatego też stworzone zostało proste narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko.

Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów.

W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy:

lub

Więcej informacji na ten temat: przejdź na stronę programu Infrastruktura i Środowisko

Rzecznik praw pacjenta

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
tel. 800 190 590
czynna pn.-pt. w godz. 8:00-18:00

Biuro Rzecznika Praw pacjenta
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
tel. 22 506-50-64
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Ustawa o prawach pacjenta do wglądu w rejestracji lub na stronie gov.pl